TEG 2020 zdalnie – Dzień trzeci PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
środa, 18 listopada 2020 16:45

 

Kliknij by zobaczyć galerię

18 listopada 2020 r. dzieci z zespołu wychowania przedszkolnego uczestniczyły w kolejnych stacjonarnych zajęciach Tygodnia Edukacji Globalnej, które były kontynuacją wczorajszego spotkania. Dzisiejszym tematem zajęć były „Dzieci – Twarze świata”. Przedszkolaki kolorowały rysunki przedstawiające dzieci z różnych krajów, układały z puzzli mapę świata oraz słuchały afrykańskich bajek. Zajęcia prowadziła Dorota Michałowska-Radzewicz.

Uczestnicy zdalnej grupy „Edukacja Globalna” zajmowali się zagadnieniem odnawialnych źródeł energii – rozwiązywali dwa testy (quizy) online. Ponadto dyskutowany był problem wszechobecnego plastiku – pod hasłem „Plastik jest wszędzie”. I rzeczywiście mikrocząsteczki plastiku są w deszczu, w żywności, w ubraniach, w wodzie … I sam plastik też jest wszędzie np. zabawki z plastiku, opakowania, długopisy, szczoteczki do zębów, piłki, guziki. Wszyscy zjadamy plastik. To nie jest obojętne dla naszego zdrowia. Zajęcia prowadził Andrzej Malinowski.

Z kolei uczniowie klasy piątej na zajęciach z języka polskiego omawiali zagadnienie tolerancji, które wpisuje się w Cele Zrównoważonego Rozwoju (Cel 5 i 10). Uczniowie zapoznali się z infografiką dotyczącą celów, obejrzeli prezentację multimedialną i filmy o tolerancji przygotowane przez Karolinę Rzodkiewicz. Każdy z uczniów mógł sprawdzić swoją wiedzę, rozwiązując quiz dotyczący omawianych zagadnień. Następnie uczniowie stworzyli na zajęciach chmurę wyrazową związaną z pojęciem „tolerancja”. Na koniec wszyscy wysłuchali optymistycznej piosenki pt. „Każdy jest inny”. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Zajęcia przygotowały i prowadziły: Agnieszka Łaskowska i Karolina Rzodkiewicz.

Natomiast w klasie VIII odbyły się zajęcia na temat wytwarzania energii elektrycznej. Uczniowie dowiedzieli się, co jest w Polsce i Unii Europejskiej głównym źródłem energii oraz jaki procent stanowią OZE (odnawialne źródła energii) i jak z nich korzystano w latach 2016-2019. Uczestnicy zajęć obejrzeli również filmy związane z tym tematem („Skąd ten prąd?”, „OZE”) i wypełniali karty pracy. Zajęcia prowadziła Małgorzata Korotko.

Uczniowie  klasy VII podczas zajęć z chemii o „Zanieczyszczeniu powietrza" – obliczali swój ślad węglowy („Jaki świat zostawię”) – Cele: 3, 7 i 13 Zrównoważonego Rozwoju oraz projektowali plakat zachęcający do działań zmniejszających ilość gazów cieplarnianych. Ślad węglowy to całkowita suma emisji gazów cieplarnianych wywołanych bezpośrednio lub pośrednio przez daną osobę, organizację, wydarzenie lub produkt. Na przykład ślad węglowy organizacji obejmuje emisje spowodowane przez wszystkie jej działania, wliczając w to zużycie energii przez wykorzystane przez nią budynki i środki transportu. Są miejsca na świecie, w których litr wody ma wartość złota i są domy, w których czystą wodę spuszcza się do kanalizacji, nie myśląc o dalszych konsekwencjach, także dla całej planety. Zajęcia prowadziła Małgorzata Korotko.

AM

 

Poprawiony: środa, 18 listopada 2020 17:35